Job 27 van 40


Report this listing

Solliciteren



Verantwoordelijke technische dienst en preventieadviseur


Functie

Ben jij op zoek naar een leuke uitdaging die techniek, leidinggeven en de taken van preventieadviseur combineert? Wij zoeken een enthousiaste collega om ons team te versterken! In deze job combineer je de functie van verantwoordelijke van de technische dienst met die van preventieadviseur. Binnen de technische dienst neem je volgende taken op:

- Je coacht, ondersteunt en superviseert 4 medewerkers in hun dagelijks functioneren.
- Je adviseert de directie en draagt bij aan een optimale dienstverlening naar interne klanten.
- Je bent mee verantwoordelijk voor contacten en onderhandelingen met leveranciers, en voor aankopen volgens uitgeschreven procedures.
- Je staat in voor een preventief onderhoud van het kantoorgebouw en de technische installaties en zorgt voor de optimalisatie van de installaties.
- Je gebruikt jouw technische kennis en helpt waar nodig.
- Het takenpakket kan worden aangepast en uitgebreid op basis van ervaring en interesses.

Als preventieadviseur neem je volgende taken op:

- In samenwerking met de externe preventiedienst sta je in voor de implementatie en uitwerking van het preventiebeleid, zoals voorzien in de codex over Welzijn op het werk.
- Je onderhoudt hiervoor contacten met de directie, leden van het CPBW, de arbeidsinspectie en met de medewerkers.
- Je hebt kennis van de regelgeving ter zake en volgt op dat het vastgoed en de processen binnen de organisatie hieraan voldoen.
- Je staat in voor risicoanalyses (vb. opsporen van gevaren, psychosociale belasting, …)
- Je adviseert en informeert medewerkers en directie op vlak van veiligheid, preventie, ergonomie, hygiëne, vorming en onthaal van medewerkers, …
- Je bent verantwoordelijk voor de nodige administratie (vb. opstellen van jaarverslagen, globaal preventieplan, indicatiestellingsverslagen, …)
- Daarnaast zijn er nog heel wat andere taken die opgenomen worden (vb. opstellen van interne noodprocedures, organiseren van het EHBO, …)

Jouw profiel

Je beschikt bij voorkeur over een bachelordiploma in een technische richting.
- Je beschikt over een attest veiligheid/preventie niveau 2 of bent bereid dit te halen binnen 1 jaar na aanwerving.
- Je hebt enkele jaren ervaring met het aansturen van medewerkers.
- Je kan projecten of informatie binnen een strikte planning zelfstandig afwerken en werkt oplossingsgericht en hands-on.
- Je hebt een grondige en brede algemene kennis van technische installaties (vb. HVAC- installaties, …) en bouwmaterialen en hebt ervaring met het onderhoud, de herstelling en optimalisatie van technische installaties en elektriciteit.
- Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden, bent klantgericht, integer en hebt een grote verantwoordelijkheidszin.
- Je hebt interesse in duurzaamheid en kan anderen overtuigen van innovatieve ideeën.
- Je werkt vlot met MS Office. Kennis van een CAD-programma is een pluspunt.
- Je spreekt vlot Nederlands en Frans.
- Je beschikt over een rijbewijs B.

  • Het hygiëne-, veiligheids- en milieuprogramma ontwikkelen
    De opbouw en de acties uitwerken
  • Reglementaire, functionele en operationele conformiteit van de producten, processen, installaties en apparatuur opvolgen en controleren
  • Medewerkers vormen en bewust maken van hygiëne, veiligheid, milieu en risicopreventie
  • Gegevens met betrekking tot hygiëne, veiligheid en milieu opvolgen en analyseren
    Veranderingen en verbeteringen aanbrengen
  • Referentiesystemen, procedures en instructies voor hygiëne, veiligheid en milieu uitwerken of aanpassen
    De toepassing ervan controleren
  • Storingen en niet-conformiteiten identificeren en analyseren, een diagnose stellen van de oorzaken en corrigerende acties preciseren
  • Technische ondersteuning verlenen aan de afdelingen productie, kwaliteit, onderhoud, ...

Aanbod

**Betekenisvol werk:** je draagt bij aan het verbeteren van de gezondheid en het welzijn van mensen. Je kunt trots zijn op het feit dat je een positieve impact hebt op het leven van anderen.
- **Professionele ontwikkeling:** wij bieden een stimulerende omgeving waarin je je professioneel kunt ontwikkelen. Er zijn tal van mogelijkheden voor training, vorming en loopbaangroei, zodat je je vaardigheden voortdurend kunt verbeteren en je carrière kunt laten evolueren.
- **Flexibiliteit en balans:** Wij begrijpen het belang van een gezonde balans tussen werk en privéleven. Een 36 uren werkweek met vrije namiddag, 6 adv-dagen, extra legale verlofdagen die meegroeien met jouw anciënniteit, glijdende werkuren en mogelijkheid tot thuiswerk bieden een omgeving die rekening houdt met jouw behoeften.
- **Uitgebreide voordelen:** Naast het salarispakket zijn er diverse extra-legale voordelen, waaronder maaltijdcheques, groepsverzekering, vergoeding van woon/werkverkeer (aan tarief openbaar vervoer), een hospitalisatieverzekering, mogelijkheid tot fietsleasing en verschillende personeelskortingen.
- **Samenwerking en teamgeest**: Er heerst een sterke teamgeest en er zijn regelmatig activiteiten en evenementen om de onderlinge band te versterken.

Solliciteren

Rongé Dieter
025150347
vorming.selectie@solidaris.be

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht